مبانی نظری وپیشینه تحقیق بیمه ،بازار یابی آن و انواع بیمه

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

مبانی نظری وپیشینه تحقیق بیمه ،بازار یابی آن و انواع بیمه

۱۲ بازديد ۰ نظر

مبانی نظری وپیشینه تحقیق بیمه ،بازار یابی آن و انواع بیمه

دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق بیمه ،بازار یابی آن و انواع بیمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق

-------

مبانی نظری وپیشینه تحقیق بیمه ،بازار یابی آن و انواع بیمه
مبانی نظری وپیشینه تحقیق بیمه ،بازار یابی آن و انواع بیمه
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 31
حجم فایل: 0
قیمت: 42900 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 31 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مبانی نظری وپیشینه تحقیق بیمه ،بازار یابی آن و انواع بیمه
‏صنعت‏ ‏بیمه
‏2- 5- 2 ‏اهمیت‏ ‏اقتصادی‏ ‏بیمه‏:
‏2- 5- 3 ‏بازارهای‏ ‏بیمه‏:
‏2- 5- 4 ‏اهداف‏ ‏بازاریابی‏ ‏بیمه‏:
‏2- 5- 5 ‏انواع‏ ‏بیمه‏:
‏2- 5- 5- 1 ‏بیمه‏‌‏های‏ ‏اجتماعی‏ (‏اجباری‏):
‏2- 5- 5-2 ‏بیمه‏ ‏های‏ ‏بازرگانی
‏2- 5- 5- 3-1 ‏تعریف‏ ‏بیمه‏‌‏های‏ ‏زندگی‏ (‏عمر‏)
‏2- 5- 5-3 ‏انواع‏ ‏بیمه‏‌‏های‏ ‏زندگی‏ (‏عمر‏):
‏2- 5- 6 ‏فروش‏ ‏بیمه‏:
‏2- 5- 7 ‏خطاهای‏ ‏رایج‏ ‏در‏ ‏فروش‏ ‏بیمه‏:
‏2- 5- 8 ‏تاریخچه‏ ‏بیمه‏ ‏در‏ ‏جهان‏:
‏2- 5- 9 ‏تاریخچه‏ ‏بیمه‏ ‏در‏ ‏ایران‏:
‏2- 5- 10 ‏شرکت‏ ‏بیمه‏ ‏آسیا
‏2-6 ‏پیشینه‏ ‏تحقیق‏:
‏2-6-1: ‏تحقیقات‏ ‏داخلی‏:
‏2-6-2: ‏تحقیقات‏ ‏خارجی
‏منابع‏:
‏منابع‏ ‏فارسی‏:
‏منابع‏ ‏لاتین‏:
‏صنعت بیمه
‏گسترش شبکه فروش و خدمات‏‌‏رسانی خصوصی بیمه (نمایندگان و کارگزاران بیمه) یکی موفقیت‏‌‏های صنعت بیمه در سال‏‌‏های اخیر به شمار می‏‌‏رود. بر این اساس، با افزایش تعداد شرکت‏‌‏های بیمه تا پایان سال 1391 تعداد 31 هزار نماینده بیمه، حدود 4/3 هزار نماینده تخصصی بیمه عمر و 415 کارگزاری رسمی (اعم از حقیقی و حقوقی) در بازار بیمه فعالیت می‏‌‏کنند. همچنین تعداد شعب شرکت‏‌‏های بیمه نزدیک به 867 شعبه، در این سال می‏‌‏رسد که در سراسر کشور پراکنده شده‏‌‏اند. بدین ترتیب با توسعه مراکز بیمه در کشور موجبات جذب نیروی کار و اشتغال
‏‌‏زایی در صنعت بیمه بیش از پیش فراهم شده است. به طوری که تا پایان سال سال 1391 حدود 6/17 هزار نفر در شرکت های بیمه اشتغال داشته‏‌‏اند. لازم به ذکر است که با توجه به در دسترس نبودن کل آحاد مربوط به آمار بیمه در سال 1392، صرفاً به آمار مرتبط با سال 1391 و قبل از آن اکتفا شده است.
‏در سال 1391: حق بیمه تولیدی بازار بیمه 7/131096 میلیارد ریال است. که در مقایسه با سال قبل حدود 28/52 درصد رشد یافته است. خسارت پرداختی بازار بیمه 7/78379 میلیارد ریال است که در مقایسه با سال قبل حدود 96/45 درصد افزایش یافته است. ضریب خسارت بازار بیمه حدود 27/76 درصد است که تفاوت چندانی با سال قبل از آن ندارد. افزون بر آن 38526625 بیمه نامه صادر شد است که 38/7 درصد رشد در مقایسه با سال قبل نشان می‏‌‏دهد. تعداد خسارت‏‌‏های پرداختی در بازار بیمه با 01/48 درصد افزایش به بیش از13 میلیون مورد رسید. هم اکنون فقط بیمه ایران در بخش دولتی بیمه فعالیت دارد و در بخش غیردولتی این صنعت شرکت‏‌‏های ذیل مشغول هستند: شرکت‏‌‏های بیمه آسیا، البرز، دانا، پارسیان، توسعه، رازی، کارآفرین، ابن‏‌‏سینا، ملت،دی، سامان، نوین، پاسارگاد، میهن، کوثر، بیمه اتکایی ایرانیان و چهار شرکت که در مناطق آزاد فعالیت دارند که عبارتند از: معین، اتکایی امین، امید و حافظ. بدین ترتیب تا پایان سال 1391، 27 شرکت بیمه در کشور فعالیت می کنند (بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، 1391: 288، 59، 42).
‏اگر بگوییم آزادسازی تعرفه‏‌‏ها که در سال‏‌‏های گذشته به وقوع پیوسته مهمترین اتفاق صنعت بیمه بوده بیراه نگفته‏‌‏ایم. تا قبل از این اقدام، نظام بیمه‏‌‏ای کشور به صورت کنترل شده، اداره می‏‌‏شد و همواره نرخ دستوری به عنوان کد قیمت از سوی بیمه مرکزی اعلام می‏‌‏شد که با توجه به آن، فروش بیمه‏‌‏نامه، قیمتی پائین‏‌‏تر از نرخ سود، بیمه مرکزی ممنوع بود و به طور قطع، آزادسازی، اقدامی مثبت، و تأثیرگذار جهت حرکت به سوی بهره‏‌‏مندی از صنعتی رقابتی است. آزادسازی تعرفه در بسیاری از کشورها مدت زمان مدیدی است که صورت گرفته و به رشد توسعه صنعت بیمه در این کشورها منجر شده است. البته نباید ناکارآمدی بازار سرمایه که دلیل اصلی شکل نگرفتن بازار رهن ثانویه در کشور به شمار می‏‌‏رود. و ضرورت توسعه این بازار از یاد برد. مهمترین چالشی که از فقدان بازار ثانویه به وجود می آید، عدم توسعه سرمایه‏‌‏گذاری‏‌‏ها شرکت و موسسات سرمایه‏‌‏گذار در این بازار است. که در نتیجه آن شرکت‏‌‏های بیمه سرمایه‏‌‏گذاری‏‌‏های خود را محدود به سرمایه‏‌‏گذاری در بانک‏‌‏ها (آن هم با نرخ‏‌‏های اندک دستوری موجود) می‏‌‏کنند. علاوه بر اقدام مثبت آزادسازی تعرفه‏‌‏ها در سال‏‌‏های اخیر تأسیس بازار رهن ثانویه می‏‌‏تواند روند رو به توسعه صنعت بیمه را در کشور تا حدود زیادی تداوم بخشد. البته فراموش نکنیم که در صورت عدم ترمیم زیرساخت‏‌‏های نامتعارف بازار کنونی سرمایه، تأسیس بازار رهن ثانویه نه تنها کمکی به صنعت بیمه نمی‏‌‏کند بلکه بحران‏‌‏های غیرقابل جبرانی را هم در این صنعت و هم در کل اقتصاد پدید خواهد آورد.

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
برای مشاهده توضیحات فایل  مبانی نظری وپیشینه تحقیق بیمه ،بازار یابی آن و انواع بیمه  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت مبانی نظری وپیشینه تحقیق بیمه ،بازار یابی آن و انواع بیمه روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق بیمه ،بازار یابی آن و انواع بیمه
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.