مبانی نظری وپیشینه تحقیق بیمه ،بازار یابی آن و انواع بیمه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق-------
مبانی نظری وپیشینه تحقیق بیمه ،بازار یابی آن و انواع بیمه
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 31
حجم فایل: 0
قیمت: 42900 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 31 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
مبانی نظری وپیشینه تحقیق بیمه ،بازار یابی آن و انواع بیمه
صنعت بیمه
2- 5- 2 اهمیت اقتصادی بیمه:
2- 5- 3 بازارهای بیمه:
2- 5- 4 اهداف بازاریابی بیمه:
2- 5- 5 انواع بیمه:
2- 5- 5- 1 بیمههای اجتماعی (اجباری):
2- 5- 5-2 بیمه های بازرگانی
2- 5- 5- 3-1 تعریف بیمههای زندگی (عمر)
2- 5- 5-3 انواع بیمههای زندگی (عمر):
2- 5- 6 فروش بیمه:
2- 5- 7 خطاهای رایج در فروش بیمه:
2- 5- 8 تاریخچه بیمه در جهان:
2- 5- 9 تاریخچه بیمه در ایران:
2- 5- 10 شرکت بیمه آسیا
2-6 پیشینه تحقیق:
2-6-1: تحقیقات داخلی:
2-6-2: تحقیقات خارجی
منابع:
منابع فارسی:
منابع لاتین:
صنعت بیمه
گسترش شبکه فروش و خدماترسانی خصوصی بیمه (نمایندگان و کارگزاران بیمه) یکی موفقیتهای صنعت بیمه در سالهای اخیر به شمار میرود. بر این اساس، با افزایش تعداد شرکتهای بیمه تا پایان سال 1391 تعداد 31 هزار نماینده بیمه، حدود 4/3 هزار نماینده تخصصی بیمه عمر و 415 کارگزاری رسمی (اعم از حقیقی و حقوقی) در بازار بیمه فعالیت میکنند. همچنین تعداد شعب شرکتهای بیمه نزدیک به 867 شعبه، در این سال میرسد که در سراسر کشور پراکنده شدهاند. بدین ترتیب با توسعه مراکز بیمه در کشور موجبات جذب نیروی کار و اشتغال
زایی در صنعت بیمه بیش از پیش فراهم شده است. به طوری که تا پایان سال سال 1391 حدود 6/17 هزار نفر در شرکت های بیمه اشتغال داشتهاند. لازم به ذکر است که با توجه به در دسترس نبودن کل آحاد مربوط به آمار بیمه در سال 1392، صرفاً به آمار مرتبط با سال 1391 و قبل از آن اکتفا شده است.
در سال 1391: حق بیمه تولیدی بازار بیمه 7/131096 میلیارد ریال است. که در مقایسه با سال قبل حدود 28/52 درصد رشد یافته است. خسارت پرداختی بازار بیمه 7/78379 میلیارد ریال است که در مقایسه با سال قبل حدود 96/45 درصد افزایش یافته است. ضریب خسارت بازار بیمه حدود 27/76 درصد است که تفاوت چندانی با سال قبل از آن ندارد. افزون بر آن 38526625 بیمه نامه صادر شد است که 38/7 درصد رشد در مقایسه با سال قبل نشان میدهد. تعداد خسارتهای پرداختی در بازار بیمه با 01/48 درصد افزایش به بیش از13 میلیون مورد رسید. هم اکنون فقط بیمه ایران در بخش دولتی بیمه فعالیت دارد و در بخش غیردولتی این صنعت شرکتهای ذیل مشغول هستند: شرکتهای بیمه آسیا، البرز، دانا، پارسیان، توسعه، رازی، کارآفرین، ابنسینا، ملت،دی، سامان، نوین، پاسارگاد، میهن، کوثر، بیمه اتکایی ایرانیان و چهار شرکت که در مناطق آزاد فعالیت دارند که عبارتند از: معین، اتکایی امین، امید و حافظ. بدین ترتیب تا پایان سال 1391، 27 شرکت بیمه در کشور فعالیت می کنند (بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، 1391: 288، 59، 42).
اگر بگوییم آزادسازی تعرفهها که در سالهای گذشته به وقوع پیوسته مهمترین اتفاق صنعت بیمه بوده بیراه نگفتهایم. تا قبل از این اقدام، نظام بیمهای کشور به صورت کنترل شده، اداره میشد و همواره نرخ دستوری به عنوان کد قیمت از سوی بیمه مرکزی اعلام میشد که با توجه به آن، فروش بیمهنامه، قیمتی پائینتر از نرخ سود، بیمه مرکزی ممنوع بود و به طور قطع، آزادسازی، اقدامی مثبت، و تأثیرگذار جهت حرکت به سوی بهرهمندی از صنعتی رقابتی است. آزادسازی تعرفه در بسیاری از کشورها مدت زمان مدیدی است که صورت گرفته و به رشد توسعه صنعت بیمه در این کشورها منجر شده است. البته نباید ناکارآمدی بازار سرمایه که دلیل اصلی شکل نگرفتن بازار رهن ثانویه در کشور به شمار میرود. و ضرورت توسعه این بازار از یاد برد. مهمترین چالشی که از فقدان بازار ثانویه به وجود می آید، عدم توسعه سرمایهگذاریها شرکت و موسسات سرمایهگذار در این بازار است. که در نتیجه آن شرکتهای بیمه سرمایهگذاریهای خود را محدود به سرمایهگذاری در بانکها (آن هم با نرخهای اندک دستوری موجود) میکنند. علاوه بر اقدام مثبت آزادسازی تعرفهها در سالهای اخیر تأسیس بازار رهن ثانویه میتواند روند رو به توسعه صنعت بیمه را در کشور تا حدود زیادی تداوم بخشد. البته فراموش نکنیم که در صورت عدم ترمیم زیرساختهای نامتعارف بازار کنونی سرمایه، تأسیس بازار رهن ثانویه نه تنها کمکی به صنعت بیمه نمیکند بلکه بحرانهای غیرقابل جبرانی را هم در این صنعت و هم در کل اقتصاد پدید خواهد آورد.